Każdego roku Black Friday w branży e-commerce oznacza okres wzmożonej pracy. Aby wszystko działało jak należy, konieczne jest opracowanie odpowiedniej strategii działania i zadbanie o logistykę. W jaki sposób automatyzacja sklepu internetowego pomoże ci przygotować się do wielkiego święta okazji? Dlaczego warto zainwestować w rozwiązania, które pomogą usprawnić logistykę pakowania?
Automatyzacja procesu pakowania – nie tylko dla dużych graczy
Wiele osób uważa, że systemy automatyka procesu pakowania to proces przeznaczony wyłącznie dla większych firm, w których każdego dnia wysyłanych jest kilka tysięcy paczek. W rzeczywistości jednak każdy właściciel sklepu internetowego może skorzystać z tego typu rozwiązań, szczególnie w sezonie większych promocji, a co za tym idzie zainteresowania klientów. Wystarczy, że dopasuje je do potrzeb swojego biznesu.
Jak działają automatyczne linie pakujące?
Automatyczne linie pakujące to rozwiązania dedykowane dla e-commerce, pozwalające zwiększyć wydajność pakowania nawet o 600%, przy jednoczesnej optymalizacji miejsc pracy o 80% i zmniejszeniu zużycia materiałów do wypełniania paczek nawet o połowę.
Stacja pakowania może być obsługiwana przez dwóch operatorów, jednocześnie osiągając wydajność nawet 10 ręcznych stanowisk pakowania, co znacznie przyspiesza proces przygotowania paczek do wysyłki i pozwala oddelegować pracowników do bardziej wyspecjalizowanych zadań.
Co istotne, automatyczna linia pakująca może być zintegrowana z WMS, dzięki czemu pobiera informację z systemu o zwymiarowanych produktach, a następnie dobiera odpowiedni rozmiar opakowania, dostarcza pudełko do stanowiska pakowego, gdzie operator umieszcza produkt w kartonie, zgodnie z wytycznymi na ekranie i odpowiednio zabezpieczenia zawartość paczki wykorzystując papier do wypełniania paczek. Na koniec maszyna nacina narożniki kartonu i zakleja klapy taśmą oraz nakleja etykietę logistyczną.
Automatyzacja pakowania w e-commerce – korzyści dla firmy
Black Friday to zawsze ogromna próba dla e-commerce. Współcześni klienci są bardzo wymagający, dlatego nie wystarczy dobra okazja, by utrzymać ich przy sobie. Jakikolwiek błąd, zwłoka czy niezadowalający poziom obsługi będzie skutkował gorszą opinią i utratą klienta.
Dlatego ważne jest, by do każdej promocji odpowiednio się przygotować. Jeszcze kilka tygodni przed rozpoczęciem warto zaplanować strategię działania i uzupełnić stany magazynowe. Trzeba zadbać nie tylko o dostępność produktów, ale również o odpowiedni zapas materiałów opakowalniczych, kartonów, papieru czy taśmy pakowej, by uniknąć przykrej niespodzianki podczas pakowania paczek do wysyłki.
Automatyzacja pakowania ma ogromne znaczenie nie tylko dla budżetu firmy. Minimalizacja kosztów i ilości zużytego materiału to zaledwie jeden z wielu plusów. Zapewnienie sprawnej obsługi ma wpływ na poziom zadowolenia klientów, a bezpieczne i ekologiczne zapakowanie przesyłek przekłada się na budowę pozytywnego wizerunku sklepu oraz podnosi wskaźnik wydajności przedsiębiorstwa.
Zobacz również: Przesyłki w temperaturze kontrolowanej a wypełnienia papierowe