Sklepy internetowe stoją przed wieloma wyzwaniami. Realizacja zamówienia obejmuje wiele etapów – jednym z nich jest zapakowanie towaru. Proces pakowania produktu wymaga szczególnej uwagi. Jak skutecznie wypełnić wolną przestrzeń w kartonie? Pomimo prostych zasad, które mogą znacznie ułatwić wysyłkę produktu, wciąż wiele sklepów internetowych nie wdraża ich w życie.
Popularność sklepów internetowych
Branża e-commerce obejmuje sklepy internetowe o zróżnicowanym asortymencie. Możliwość zamówienia praktycznie każdego rodzaju towaru sprawia, że współczesny konsument zdecydowanie częściej dokonuje zakupu internetowego niż w sklepie stacjonarnym. Sklep wysyłkowy powinien zatem maksymalnie dopasować swoją działalność do wymagań klienta. Polityka sprzedażowa obejmować musi wybór właściwego wypełnienia, które doskonale zabezpieczy zawartość przesyłki. Jak więc skutecznie wypełnić wolną przestrzeń w kartonie?
Jak wypełnić wolną przestrzeń w paczce?
Krok 1 – własna produkcja wypełnień w magazynie sklepu internetowego
Efektywne pakowanie paczki powinno opierać się na produkcji wypełnień w magazynie, bezpośrednio przed umieszczeniem towaru w kartonie. Pojawia się pytanie czym wypełnić karton? Wynajem specjalistycznych konwerterów, pozwala generować wybrany rodzaj wypełnienia, dopasowany do charakteru asortymentu. Nie jest zatem konieczne magazynowanie gotowych wypełnień, dzięki czemu zaoszczędzić możemy cenną przestrzeń magazynową.
Krok 2 – dobór właściwej wielkości kartonu do gabarytów produktu
Wiele sklepów internetowych pomija ten krok, bardzo często wysyłając do klienta produkt nieporównywalnie mniejszych rozmiarów niż karton. Wówczas generowana jest zbędna, wolna przestrzeń, którą należy właściwie wypełnić. Ilość użytego wypełnienia zwiększa się, a tym samym zwiększa się ciężkość całej przesyłki. Problem ten rozwiązać możemy w bardzo łatwy sposób – wystarczy, aby karton i jego zawartość zawsze miały przybliżone wymiary.
Krok 3 – wypełnienie dopasowane do rodzaju asortymentu
Istnieje wiele rodzajów wypełnień, które prawidłowo dobrane do charakteru towaru, pozwalają maksymalnie zabezpieczyć zawartość przesyłki. Źle dopasowane wypełnienie wiązać by się mogło z ryzykiem zniszczenia produktu w transporcie. Jeżeli asortyment sklepu internetowego dysponuje różnymi rodzajami towaru, warto jest posiadać także zróżnicowane systemy wypełnień – nie ograniczać się natomiast wyłącznie do jednego.
Krok 4 – ekologiczne wypełnienie bezpieczne dla środowiska naturalnego
Folia bąbelkowa oraz innego rodzaju wypełnienia z tworzyw sztucznych skutecznie wypierane są przez ekologiczną alternatywę w formie papieru. Atutów tego rozwiązania jest nieporównywalnie więcej niż w przypadku plastikowych wypełnień. Papier do wypełniania paczek jest w pełni biodegradowalny, oznacza to, że do pełnego rozkładu potrzebuje zaledwie kilka miesięcy. W trosce o ochronę środowiska naturalnego, sklepy internetowe powinny całkowicie zrezygnować z korzystania z folii bąbelkowej.
Krok 5 – estetyczny wygląd przesyłki
Pięknie zapakowany produkt znacznie zwiększa zadowolenie klienta z zamówionego towaru. Konsument zwraca uwagę na każdy szczegół finalizacji zamówienia. Znaczenie ma dla niego bezpieczna oraz szybka przesyłka, jak i jej wygląd. Papierowe wypełnienia elegancko prezentują się na tle każdej zawartości przesyłki, zwiększając tym samym walory estetyczne wnętrza kartonu.
Samo wypełnienie wolnej przestrzeni w paczce nie jest jedynym aspektem, o którym należy pamiętać. Równie ważne jest efektywne wykorzystanie papierowych wypełniaczy, by uniknąć nadmiernego zużycia materiałów. Więcej praktycznych wskazówek na ten temat znajdziesz w artykule: Naturalnie i wydajnie, czyli najlepsze sposoby na zabezpieczenie przesyłki kurierskiej